Ofte stilte spørsmål
-
Hvordan beregnes døgnleie?
Et leiedøgn beregnes fra kl. 08.00 til 08.00 påfølgende dag. Vær obs på at du alltid må ringe inn til kundesenter når maskinen er klar for henting og bestille returtransport på utstyret, det er ikke mulig å bestille returtransport før du faktisk er ferdig. 69838400 / post@sorbyutleie.no
-
Hvordan beregnes helgeleie?
Helgeleie starter fredag kl. 14 og varer frem til mandag morgen kl. 0800. Husk å bestille returtransport mandag morgen om du har fått fraktet utstyr ut til deg. 69838400 / post@sorbyutleie.no
-
Kan vi leie utstyret per time?
Minste mulige belastning er døgnleie.
-
Kan jeg levere utstyr etter stengetid?
Ja, det kan du, men retur etter stengetid skal avtales i åpningstiden vår. Be gjerne om å få en QR-kodelapp og returtagg når du henter utstyret, eventuelt kan vi sende den som bildemelding til deg. Returtagg fylles ut med kundenavn, dato og klokkeslett for tilbakelevering returtagg henges på maskinen.
-
Hva inkluderer leieprisen?
Inkludert i leien er følgende ytelser fra Sørby Utleie: Disponering av den kapital og investeringsrisiko utstyret representerer. Forebyggende vedlikehold og sikkerhetsinspeksjoner. Reparasjoner som følge av normal slitasje.
-
Hva er ikke inkludert i leieprisen?
Det faktureres separat fra avtalt leiepris; rengjøring, drivstoff, transport, skader opp til egenandel som er 15000 per skadetilfelle. Se for øvrig punkt 5 og 6 i våre leievilkår for mer utfyllende informasjon:
-
Hvorfor må jeg bestille returtransport når jeg er ferdig med maskinen?
Utstyret står i leie frem til vi får beskjed om at det er klar til henting. Du kan sammenligne det med at du sjekker ut av et hotell og leverer nøkkelkortet. Vi må derfor avtale plassering av nøkler og detaljer rundt henting av maskinen. Det er derfor ikke mulig å avtale henting før den dagen du faktisk er ferdig. Avmelding etter stengetid kan gjøres til post@sorbyutleie.no. I åpningstid vil vi gjerne at du ringer vårt kundesenter på 69838400.
-
Faktureringsperiode
Vi fakturerer den 1. og 16. hver måned. Dersom din leieperiode faller mellom disse dagene, kan du motta to fakturaer på samme leiekontrakt.
-
Hvordan blir jeg kunde hos Sørby Utleie AS?
Ta kontakt med oss og vi oppretter kundekontoen din. Vi trenger da navn, adresse, fødselsdato, telefonnummer og mailadresse. Vi kredittsjekker alle våre nye kunder.
-
Hvorfor har jeg fått to fakturaer på leie av utstyret?
Ordre blir delt opp på to fakturaer pga. fakturering av løpende ordre den 15. og siste i hver måned.
-
Hvorfor får jeg faktura på to dager leie når den kun er leid i 24 timer?
Leie løper fra kl. 08.00 til kl. 08.00 neste dag. Henter du utstyret kl. 14.00 og leverer dette tilbake kl. 14.00 dagen etter må du betale for to dager.
-
Hvorfor får jeg fortsatt faktura når jeg har levert utstyret tilbake?
Har du husket på å avmelde utstyret når du var ferdig med det eller henvendt deg i disken når du leverte det tilbake?
-
Jeg har rengjort utstyret. Hvorfor får jeg allikevel faktura på klargjøring og mottakskontroll?
Når maskiner og utstyr blir innlevert etter endt leie må de alltid gjennom en mottakskontroll for å sjekke at alt er i orden. Dersom det er noe som avviker fra den standard maskinene/utstyret skal være i ved utleie til neste kunde, vil det bli rettet opp. Dette blir fakturert ut fra hvor mye tid vi bruker.
-
Jeg har fylt diesel på utstyret. Hvorfor får jeg allikevel faktura på fylling av diesel?
Har du fylt helt opp? Alle maskiner går gjennom klargjøring ved endt leie, vi fyller alle våre maskiner helt opp i påfyllerrøret.
-
Hva er sikringsvederlag?
Dette er en kostnad vi fakturerer for å holde maskinen forsikret i leieperioden. Forsikringen beregnes 5% av brutto leiepris. Vær obs på at egenandel vil bli belastet ved skade som oppstår. Les våre leievilkår på ( https://sorbyutleie.no/leievilkar/ ) for utfyllende informasjon og betingelser.
-
Hva trenger dere for at jeg skal bli kunde hos dere?
Vi trenger fullt navn, adresse, telefonnummer, mailadresse og fødselsdato på privatpersoner.
På firma trenger vi organisasjonsnummer, fakturaadresse/mail/EHF, kontaktperson. Vi kredittsjekker alle nye kunder før konto blir åpnet hos oss.
-
Maskinen virker ikke og dere har stengt. Hva gjør jeg?
Ring vår døgnbemannede vakttelefon på 69838400. Der får du opplyst hvilket mobilnummer du kan ringe. Vi vil da forsøke å hjelpe deg med å få igang maskinen igjen.
Kurs
-
Hvilke kurs tilbyr du?
Vi tilbyr kurs for ulike typer anleggsmaskiner. Gå til kurssiden vår for å bla gjennom kursene, timeplanen og prisene.
-
Hvordan melder jeg meg på et kurs?
For å melde deg på et kurs trenger du bare å gå til denne siden og fylle ut skjemaet.
-
Hvordan søker jeg på kurs på stedet?
Salg av brukte maskiner
-
Hvilke maskiner selger du?
Vi selger vanligvis maskinene våre når de fyller 5-8 år fordi vi prøver å holde utleieparken vår så moderne og oppdatert som mulig.
-
Hvorfor selger du denne maskinen?
Når maskinene våre når en viss alder, legger vi dem ut for salg da vi prøver å holde vår utleiepark så moderne og oppdatert som mulig. Maskinene er i perfekt stand, etter å ha blitt regelmessig vedlikeholdt og servisert.
-
Hva er kjøpsprosessen?
Gå til Auksjonen for å se hvilke maskiner som for tiden er i salg.
All budgivning, betaling og kommunikasjon går gjennom auksjonen.no